positief over vso

‘Staat van het Onderwijs’ positief over (V)SO

18 mei 2017

Veel positieve berichten over het (v)so in het onlangs gepubliceerde rapport van de inspectie over de Staat van het Onderwijs 2015-2016. Nog niet eerder hadden zoveel scholen een basisarrangement (96,1%) met ook goede en excellent presterende scholen. Het speciaal onderwijs scoort, door een meer opbrengstgerichte inzet, positief als het gaat om slaagpercentages, gemiddelde examencijfers en resultaten op de rekentoets. Ook uitstroomresultaten en bestendigingsgegevens bevestigen deze stijgende lijn.

De inspectie heeft lovende woorden voor de beroepspraktijkvorming waar scholen in samenwerking met andere partners uit de regio een goed praktijk- en trainingsaanbod organiseren voor hun leerlingen. Ondanks alle ontwikkelingen rond passend onderwijs en de decentralisaties hebben de scholen voor speciaal onderwijs hun kwaliteit verder weten te verbeteren. Dat is een mooi resultaat voor onze sector.

De inspectie vraagt aandacht voor de continuïteit van onderwijsloopbanen van residentiele leerlingen, de bevoegdheden van leraren, het verbeteren van de verzuimadministratie, het aantal thuiszitters en het voorkomen van grensoverschrijdend gedrag.

(Bron: LECSO)

       
26 feb 2019Jos van Els: van docent tot mentorJos van Els: van docent tot mentor
25 feb 2019Samantha Braat: afstandsdocent bij IVIO@SchoolSamantha Braat: afstandsdocent bij IVIO@School
8 nov 2018In gesprek met oud-leerling Marjolein de WitIn gesprek met oud-leerling Marjolein de Wit
6 nov 2018Al voorbereid op het staatsexamen?Al voorbereid op het staatsexamen?
6 nov 2018“IVIO Onderwijs heeft ook IVIO-Boeken”“IVIO Onderwijs heeft ook IVIO-Boeken”
2 jul 201810 jaar samenwerking met het Aurum College10 jaar samenwerking met het Aurum College

Aanmelden voor de nieuwsbrief
Klik hier voor ons privacybeleid

 

Aanmelden
Maatwerk voor Scholen

Meer over maatwerk

Voortgezet onderwijs via IVIO@School

Meer over voortgezet onderwijs

Bijzondere samenwerkingen

Meer over deze projecten

COOKIE INFORMATIE

Voor een volledige werking van deze website wordt gebruik gemaakt van cookies.
Meer informatie over cookies > Accepteren Verder zonder cookies