Nieuws

21th century skills 19 sep 2017 In de huidige en toekomstige maatschappij is het gebruik van technologie en digitalisering flink toegenomen. Dat betekend dat er steeds meer mensenwerk door machines gedaan wordt. Bij steeds meer banen is het gebruik van computers en ICT noodzakelijk. Om de jongeren hierop voor te bereiden is het belangrijk dat deze vaardigheden in het onderwijs gegeven worden. IVIO@School draagt bij door Informatic@wijs aan te bieden. 21th century skills
Leiderschap op basis van vertrouwen, openheid en liefde 13 sep 2017 Frank Tromp verteld over de topondernemer Ricardo Semler en hoe hij zijn wereldimperium heeft opgebouwd rond begrippen als vertrouwen, openheid en liefde. Denk je eens in dat dit gedachtengoed in het onderwijs zou kunnen landen! Wat zou dat voor effect hebben op leraren en leerlingen? Op het Nederlandse onderwijs? Leiderschap op basis van vertrouwen, openheid en liefde
Het verhaal van docent Martijn Hoek 12 sep 2017 Ik ben Martijn Hoek, 39 jaar, getrouwd en vader van 3 kinderen. Overdag geef ik les in de vakken natuurkunde en scheikunde op het Zwin College in Oostburg. In mijn vrije tijd kun je mij regelmatig vinden op de akkers van de boerderij van mijn schoonouders, op de ligfiets of skeelers door de mooie Zeeuws Vlaamse landerijen, of zeilend over de mooie Zeeuwse wateren. Het verhaal van docent Martijn Hoek
De Lelystadse Uitdaging daagt IVIO uit 7 sep 2017 Lelystad - De Lelystadse Uitdaging en IVIO hebben hun krachten gebundeld voor Stichting Kinderzwerfboek. Samen konden zij de stichting onlangs 54 gloednieuwe boeken aanbieden.

'Welke ondernemer kan ons hiermee nou beter helpen dan IVIO? Ze hebben een magazijn vol boeken', vertelt Simone, van de Lelystadse Uitdaging.
De Lelystadse Uitdaging daagt IVIO uit
Noodkreet uit Zeeuws- Vlaanderen 5 sep 2017 Krimp in het onderwijs is inmiddels niet meer beperkt tot de grensgebieden van Nederland. Ook in de randstad krijgen scholen te maken met een dalend leerlingenaanbod. De effecten van de krimp worden vaak op scholen opgevangen door verschraling in aanbod en clustering van jaarlagen of niveaugroepen. Als dat niet meer voldoende soelaas biedt, wordt een oplossing gezocht in het fuseren van scholen, maar wat als er in de nabije omgeving geen school meer is om mee te fuseren? Noodkreet uit Zeeuws- Vlaanderen
Eerste leerling van school voor speciaal onderwijs in Haren haalt reguliere havo 5 sep 2017 Megan Weites heeft als eerste leerling van Mytylschool Prins Johan Friso voor speciaal onderwijs in Haren de reguliere havo gehaald. Megan heeft PDD- NOS, een ontwikkelingsstoornis en een chronische eetstoornis waardoor ze twee keer per dag sondevoeding krijgt. En ze heeft gewoon haar havo diploma gehaald. Eerste leerling van school voor speciaal onderwijs in Haren haalt reguliere havo
Aanmelden voor de nieuwsbrief
Aanmelden
Maatwerk voor scholen

Meer over maatwerk

Voortgezet Onderwijs via IVIO@School

Meer over Voortgezet Onderwijs

Bijzondere samenwerkingen

Meer over deze projecten